R

6 Ağustos 2010 Cuma

HZ Ömeri ağlatan çocuk..........

Hz ömer(R.A)efendimiz,mübarek adetlerinden idi ki her zaman camiye erken giderlerdi.Bir gün yine mescid-işerife(camiye)erkenden giderken birçocuğun koşarak acele acele camiye (mescide) gittigini gördü hz ömer(R.A)efendimiz çocuğa:
Yavrum ne oldu böyle acele acele camiye koşuyorsun dedi çocuk:
Namaza gidiyorum efendim namaz vakti yaklaştı abdestim yok ezan okunmadan abdest alacağım dedi hz ömer:
Sen daha küçüksün sana namaz farz olmamıştır buyurdu çocuk:
Efendim bu işin büyüğü küçüğü olurmu? dünbenden küçük bir çocuk vefat etti(öldü) dedi.
Hazret-i ömer (radıyalllahü Anhü-ALLAH ondan razı hoşnut olsun)efendimiz çocuğun bu sözlerinden çok duygulandı(gayet mütehassıs oldu) bu sözleri çocuktan işitince(duyunca)çok ağladı ya rabbi buçocukne iyine akılıçocuk dedi!.....
Muhterem müslüman keardeşlerim bu küçük hikaye bize çok büyük ibret kaynagı olmalı...üzerine namaz farz olan büluğ çagına gelmiş müslüman namazlarını hiç ihmal etmemeli bugün kılarım yarın kılarım diye tenbelik etmemeli hele bazı yanlış düşünceli kimselerden duyaeız şimdi ben daha gençim htiyarladıktan sonra kılarım biraz daha ihtiyarlayayımhele bir 30uma 40 geleyim demeyin eçel nezam gelip kapını calacagını biliyonmu zaman geçirmeyelim kardeşlerim bizler müslüman dogduk müslüman ölmeliyiz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder